tiistai 31. joulukuuta 2013

Hyvää uutta vuotta :3 !

Hei :3

Viiminen päivä vuotta 2013.. Meinasko joku juhlia iha kunnolki? Ite istuskelen vaa kotona teen jotain vitun tyhmiä juttuja.. En oo eilisen jälkeen sanonu faijapuolelle sanaakaan, ja muutenki vältelly sitä.. Mikä on ollu aamupäivän ajan melko helppoo ku se oli töissä, mut nyt ku se on taas tääl, ni taianpa tutustua huoneeseeni melko tarkasti tänä iltana..
Eli no party for me..

Mut aattelin, et nyt ku kerran on uus vuos ni vois kehitellä jonkilaisen erillaisen postauksen.. Pituutta ofc, mut myös erinäisiä juttuja tähä.. 

Ihan viel tällee ku selailin kuvia mitä mulla on koneella ni löysin yhen joka on otettu viime uutena vuotena.. vertailun vuoksi laitan viel viereen kuvan joka on otettu tänää.. Pientä muutosta havaittavissa :3

      















Kuten sanottu, pieni ero :D Hiukset oli tuos vanhemmas kuvas viel siniset, paitsi et tuos ne on kyl haalistunu..

Viime vuoden aikana, lähinnä nyt kun alotin kympin opistolla, ni tutustuin moniin upeisiin ihmisiin.. Voisin oikeestaan niistä kirjottaa jotain.. 

No yks mulle tärkeimmistä ja rakkaimmista frendeistä on Janita. Janitan oon kylläkin tuntenu jo 7 luokasta asti kun muutin Kuopioon ja alotin seiskan hatsalassa. Janita oli itseasiassa ensimmäisiä ihmisiä joihin tutustuin. Janita on aina ollu tukena ja kuuntelemassa jos on ollu ongelmia tai mitä vaan, Janita on yks niistä harvoista, joka tietää mun menneisyydest melkein kaiken. Kaikki muutokset ja kaikki mitä oon kokenu ni Janita on ollu vierel.. On meillä ollu muutamia riitojaki, mut silti.. Paras ja tärkein frendi koskaan.. Se on mulle ku systeri <3 ! 
  


           

Sit kehenkä oon opistolla tutustunu, ni siel yks tärkeimmistä on Veera. Veeran on kans ollu ain kuuntelemassa, neuvomassa ja auttamassa jos ja kun oon tarvinnu. Veera on opison ihmisistä ainut joka on nähny mun itkevän :D Veera on luonteeltaan pirtee ja positiivinen.. Aivan mahtava persoona :3 Veeran kanssa meil ei oo tainnu pahemmin riitojakaan olla. Veera tykkää lainata ain muun vaatteita, ja niitä saa sit aina kysellä, et millonka saan takas :D Mut silti.. Veera on ihana ja tärkee frendi <3 !

 

 Sit toinen opistolta, erittäin tärkee frendi on Tiina. Tiinan kanssa seurusteltiinki muutaman kuukauden ajan, mut se sit loppu muutama päivä sitten. Silti ollaan Tiinan kanssa frendejä ja Tiina on mulle erittäin tärkee. Tiina on huolehtivainen ja kuuntelee. Ja jos Tiinan mielestä jokin asia on eri tavalla kuin muiden mielestä niin se sillon myös :3 Tiinalla on opistolla lempinimi Matti jota kaikki käyttää... Opettajatkin. Ja tää lempinimi tuli sit multa, ensimmäisen koulupäivän iltana viel jos oikein muistan :D Mut nii.. Tiina on erittäin tärkeä mulle. Yks tärkeimmistä frendeistä :3 <3 ! 

        

 Tässä oli muutamasta frendistä :3 Toki niit on paljon muitakin tärkeit frendejä, mu tähän pääs nyt nää :3 <3

Tälleen btw, et saatteko uskotuks, että on saakelin vaikee kirjottaa, kun vieressä paukkuu raketit.. :D Montakohan tuhatta euroo tänäki yönä räjähtää taivaan tuuliin.. :DD

Nyt kun on tullu nuita lukijoitakin jonkun verran, ja monetkaan niistä tuskin jaksaa selailla taaksepäin, ni voisi itestäni kertoo jotain..

Perustiedothan näkyy tuolla ylhäällä oikealla, mut mitä siel ei näy, nii.. Oon luonteeltani positiivinen, sosiaalinen kunhan tutustuu.. meinaan oon aika ujo, mut kunhan on tutustunu ni varmasti tulee settiä :D Mulla on ollu melko hankala lapsuus ja sit täs muutama vuos, ja ne sit saatta vaikuttaa joihinki asioihin, saattaa olla hetkiä jollonka oon allapäin tai haluun olla kokonaan yksin tms.. Kovinkaan lähelle en helposti päästä ihmisiä, ja melkein kukaan ei tiedä must puoliakaan.. nii ku menneisyydestä. ei edes mun vanhemmat. Oon aina mun frendien puolella ja tukena.. eri asia sit jos tää frendi pettää luottamuksen tai jotai.. Mut tosi ystävien puole oon aina. Lyö mua en välitä, tee se uudellen, ei kiinnosta, mut erehyppä huitaseen mun frendiä, nii kyyti on kylmää..
Mulle saa tulla kuka vaan juttelemaan, en pure tms, Kuka vaan voi halutessaan tutustuu muhun :3
Nuo raketit sekottaa nyt nii pahasti, et en oo varma mitä tuli kirjotettua, mut kaipa tuossa nyt on suurin piirtein kaikki tarpeellinen :D

Laitetaas tähän väliin Black Veil Brides: New Years Day :3 <3
      
 

Voitaspa ottaa yks melko vakava aihe tähän.. meinaan kiusaaminen.. Joo tiiän siitä on puhuttu monessa blogissa moneen kertaan, ja jos mä saisin päättää ni puhuttasi enemmän.  Se on melko jännä, et vaikka kuinka siitä puhutaan vaikka kuinka sitä vastaan taistellaan, niin silti, kiusaamista on joka paikassa joka päivä. Ihmiset vois ees yrittää ymmärtää, että sitä kiusaajaa syyllistämällä ja moittimalla, kiusaaminen ei lopu. Se kiusaaja tarvii apua ja tukea. Yleensä kiusaajalla itellään on niin paha olla, että se purkaa sen pahan olon hakkaamalla toisia tai muuten kiusaamalla. Se paha olo voi johtua joko kotioloista, lapsuuden tapahtumista, jos se on vaikka itse ollu kiusattu tai ei tunne oloaan rakastetuks tai ihan mistä vaan, mikä on vaan aiheuttanu sille sen pahan olon. Kiusaajaa ei siis minun mielestä pitäisi syyllistää tai muuta vastaavaa, vaan auttaa ja tukea, ja yrittää sitä kautta saada se lopettamaan ja tuntemaan itsensä rakastetuks ja välitetyks.. Sit taas kiusattu.. Erittäin suuri osa nuorten itsemurhista johtuu siitä että heitä on kiusattu. Tapahtu sitä sit koulussa, vapaa-ajalla tai netissä. Kiusatun itsetunto ja varmuus laskee, kiusattu masentuu, tuntee syylisyyttä, ja loppujen lopuks kaikki menee siihen pisteeseen, että kiusattu haluaa kuolla. Ja tätä tapahtuu oikeestaan joka ikinen päivä. Kiusaamiseen puuttuminen. Vanhemmat ja opettajat sanovat aina, että jos kiusataan, on kerrottava niille ja ne puuttuu. Oma kohtasesta kokemuksesta voin sanoo, et suurimassa osassa tapauksista, tuo on paska puhetta. Ehkäpä ne ottaa kiusatun puhutteluun, heristää sormea ja sanoo hyi hyi, mutta tajutkaa ihmiset että se ei auta mitään. Kiusaaja jatkaa tekojaan.. Aikuiset puuttukaa siihen oikeesti. Varmistukaa siitä, että se kiusaaminen oikeesti loppuu. Tällä te pelastaisitte monen nuoren hengen. Mä oon nähny kiusaamista, mä oon ollu kiusaaja, mä oon ollu kiusattu, joten mä en ihan täyttä paskaa puhunu tässä.. Mä tiiän täst jotain.. Sekavasti ehkä selitin, mut toivottavasti ymmärsitte.
Laitan viel tän aiheen päätteeks videon, jossa näkyy, kuinka harva ihminen oikeesti puuttuu kiusaamiseen.. Herätkää ihmiset! 


                                               
 Tässäpä tais olla tälle kertaa tarpeeks asiaa :3 Hyvää uutta vuotta kaikille ihanille lukijoille <3 !
Love ya all <3!

Facebook:https://www.facebook.com/christian.matilainen.1
Ask.fm:http://ask.fm/ChristianMatilainen
Twitter:https://twitter.com/crazypikachuu
Tumblr:http://chrisu97.tumblr.com/

See ya <33

6 kommenttia:

  1. Ihan herkäks rupesit saatana:D Oot ihana<3
    Hyvää uuttavuotta mun oma kaappihetero!<3

    http://amoreikatsokeneentahtaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Pari kertaa on siun blogiin vilkassu ja lukenukkin:). Toi sun teksti kiusaamisesta oli kyl hyvä, kun itekki oon ollu kiusattu, tosin oli pelkkää haukkumista. Paras kaveri "pimahti" kerran sille kiusaajalle ku sille riitti et sen piti koko ajan sanoo jotain ja ei oo enää sanonu mitää sen jälkee se kiusaaja. Ei kyl varmaa kauheesti kiinnostanu mut kuitenkin. Vaikutat muutenki tosi mukavalta tyypiltä ja sul on näköjään tosi hyvii ystävii:). Oispa tuollasii ihmisii enemmänkin, jotka ei esim. kiusaa:d

    http://alltimeiiris.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiusaamista se on haukkuminenki, mmumt hyvä et sul on frenei puolustamas :3 Käyn kahtoo blogin :3

      Poista
  3. http://cantholditback.blogspot.fi/2014/01/haaste.html?m=1 haastoin sut! :3

    VastaaPoista