perjantai 14. helmikuuta 2014

Paska jatkuu


Hei

En voi poistuu maisemist.. Tajusin, et tarviin ihmisii ja ystävien tukee. Varsinki nyt.

Eli siis mist alotan.. Vaikka nyt siitä, et olin kavereitten kanssa keskiviikkona lähössä pelaileen lentopalloo, kun sit niko ( isäpuoli ).. Tiesin, et joku on huonosti, kun taustalta kuuluu äidin itku ja huuto ja puhelu alkaa sanoilla " Mulla on ikäviä uutisia.. " En vastannu mitään, ootin vaan mitä sielt tulee..  Ja sit.. " Jorse on kuollu. " ..  En voinu sanoo mitään, en uskonu mitä se sano.. En usko vieläkään, et mun ukki on kuollu.. mut kun kuulee taustalta äidin itkevän " Sano että valehtelet, eikö mulla oo enää isää. " Ni.. En ees tiiä mitä ajattelin.. Eka mitä sain sanottua/ kysyttyä, oli et millon ja miten.. Siinä vaiheessa unohtu kaikki muu.. se, että mun ja isäpuolen välit on mitä on, se et sen ja äidin eroprosessi on käynnis, kaikki.. Isäpuoli sano sit siin, et ei tiietä viel mihin kuoli, mut et päivä pari sitten ois kuollu..  Myöhemmin sinä iltana, kun olin tupakalla, ja juttelin serkun ja tädin kanssa, nii selvis, että ilmeisesti kauppareissulla oli sydän pysähtyny.. Ukki ei ollu mitenkään erityisen vanhakaan viellä.. alle 80 ellei alle 70..
Se ilta meni viellä ok, samoin kuin seuraava päivä.. Mä yleensä reagoin jonkun kuolemaan vasta päivän pari päästä.. Tää on vaa nii. epätodellista.. Ei se voi olla kuollu..
Tänään tulin kotiin sit, ni isäpuoli on viel töissä, ja äiti järjestelee hautajaisia ja Tampereen reissua, et käyvät tyhjentämässä sen asunnon.. Et.. Kai tää sit on totta.. </3

Äidin ja isäpuolen eroasiaa ei tuu nyt hirveesti mietittyä, kamat on kyl pakattuna ja näin, mut tää kuolema tuli kaiken keskelle ja yllättäen, nii kaikilla on nyt vähän pakka sekasin.. :/

Sit palataan taas opistolle ja vaihetaan aihetta..

Eli mulla alkaa ens viikolla työjakso, joka kestää kaks viikkoo, kuten oon kertonu.. Oon töissä asuntolaohjaajalla ja muutamana päivänä liikunnan opettajalla ja sit töitä maahanmuuttajien kanssa. Olin sit kaks päivää asuntolaohjaajan mukana ns. " kouluttautumassa " nii se eka ilta ei menny putkeen.. sama ilta kun sain kuulla ukin kuolemasta..
Oltiin tulossa kierrokselta, kun nähtiin yhen opiskelijan huoneessa välkkyvän oranssia valoa. Ne näytti ihan liekeiltä, niin säikähettiin, että siel on tulipalo. Heitettiin käsissä olleet tavarat asuntolaohjaajan " boksille " ja puolijuoksulla sännättiin sit tähä kyseiseen asuntoon.. Oven läpi huudettiin ensin opiskelijan nimee ja sen jälkeen sännättiin sisälle.. Tää " tulipalo " paljastu sit rikkinäiseks lampuks joka oli alkanu vilkkua.. Sellanen normi keltanen loisteputki.. Ei siinä, pikanen jututus ja lähettiin jatkaan töitä..
Ei menny sit ku joku 5-10 minuuttia, kun jouduttiin soittaan eräälle toiselle opiskelijalle ambulanssia.. Oli hengenahdistusta ja jonkin näköstä tajunnantason laskua.. Vartijaki kävi sit pyörähtämässä siinä.. Se ilta oli vähä.. jännä..
Seuraava ilta meniki sit ihan okei, sovittiin ens viikolle mun työvuorot jne..

Mut nii.. Ei oo oikein ollu mun viikkoja nää pari viimisintä viikkoo.. Liikaa tapahtunu kaikkee paskaa, tupakkalakkoki meni sen siliän tien..

Jussi lähtee maanantaina sinne Leville, ja mulla on ihan tajuton ikävä sitä. Reilu kuukaus pitää oottaa, että nähtäs.. :o

Yhteishakuki lähestyy ja sitä ennen mun pitäs saada hommattua työtodistukset, rikostaustaote jne.
Mut se mikä on hyvä nii, tiiän jo minne kaikkialle aion hakee.. eri asia on pääsenkö.. :o
Mut haen seuraaviin:
1. Turvallisuusala
2. Ensihoito
3. Sote
4. LaPe
5. Lukio
Saas tiiä miten käy sit.. Kesätyöpaikka on viel hakusessa.

Mut luulisin, et täs oli kaikki, mitä nyt on mielenpäällä.. Mul on nyt ollu melko vaikeet henkisesti, ni postaukset vissii ollu sen mukasia, joku oli jo sanonu et oon " kauheen ilkee ihminen "
Pyydän anteeksi.

Pärjäilkää kaikki.

Facebook: https://www.facebook.com/christian.matilainen.1
Ask.fm: http://ask.fm/ChristianMatilainen
Twitter: https://twitter.com/crazypikachuu
Tumblr: http://chrisu97.tumblr.com/
s.posti: lappa_lapsytin@hotmail.com


See ya <33

    
                                

       

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti